Hur hinner jag

Jag får ibland frågan hur jag hinner träna så pass mycket som jag ändå gör. 

För att förstå hur, kan vi börja med att titta på varför jag tränar som jag gör:

  1. Träning är mitt främsta intresse (på samma sätt som någon har matlagning eller fotografering som intresse).
  2. Jag har ett mål (Engadin swimrun) som kräver en hög träningsvolym.
  3. Jag vill kunna ta mig an nya fysiska äventyr utan att kroppen är den begränsande faktorn.

Dessa tre punkter är mina drivkrafter och de motiverar mig att hitta lösningar och att prioritera min träning. Det här kan innebära att jag behöver prioritera bort andra intressen eller saker som också intresserar mig men det hela kokar ned till vad jag vill lägga min tid på.

Har jag ett varför som känns viktigt för mig så blir hur automatiskt lättare. 

Exempel på hur jag får det att fungera är att:

  •  Jag tränar på lunchen istället för att gå ut och äta. 
  • Jag transportlöper på vägen hem istället för att läsa en bok på t-banan. 
  • Jag simmar på kvällstid när barnen redan sover.
  • Jag tar med familjen och kombinerar semester med tävlingar

Jag tror starkt på att om man verkligen vill något, så går det att prioritera. Om man känner att något är ett trist måste så kommer drivkraften att prioritera att vara mindre. 

  

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s