Att vila från löpningen

Jag saknar att springa, det ska jag inte påstå att jag inte gör. När man harvat sig igenom snö, regn, kyla och blåst så är det just de här fantastiska vårdagarna som är belöningen. Att få springa på lätta ben och omslutas av pigg grönska och med vårens alla dofter. Det är som en förälskelse som för tillfället måste undertryckas.

Det kanske låter nattsvart men det är det inte. Tack vare löpvilan får jag utrymme för annat som har fått stå tillbaka när jag sprungit mycket. Jag har som i ett trollslag fått tid för styrketräning, yoga och simning. I måndags körde jag igenom kroppen med ett styrkepass utomhus på lunchen. Jag älskade det rakt igenom (trots ösregn) och inser att detta med att vila från löpning kanske är precis vad jag behöver för att få tillbaka träningsglädje och motivation.

Träningspasset nedan körde jag enligt följande.
Varje övning i 60-45-30-15 sekunder med 15 s vila mellan intervallerna.
Därefter 60 s på varje övning, 45 s på varje övning, 30 s på varje övning, 15 s på varje övning. 15 s vila mellan övningarna.

20140521-082715-30435312.jpg

20140521-082715-30435703.jpg

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s