Träning under semestern

Tre långa backar á 600 m i ösregn


Mina bästa semesterträningstips är att ta med löparkläder och skor och ett gummiband. Det går att springa nästan överallt och det finns alltid någonstans att fästa gummibanden och köra styrka. 
Den enda gång jag inte sprungit utomhus då jag varit bortrest var när jag var på jobb i Shanghai. Luften var så pass usel att jag var förpassad till löpbandet.

Jag försöker anpassa löpningen efter omgivning. I vacker natur upplevelselöper jag gärna. Är det backigt så kör jag backfokus (både uppför och utför). Är det platt som en pannkaka kör jag platta intervaller (både långa och korta).

Sedan är det det där med väder. Det kan man inte styra och ofta är det bra mycket mindre dramatiskt än man kan föreställa sig.

Igår badade jag i regn och i havet

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s